Komu vyhovujú slabé odbory vo Volkswagene?

Autor: Oliver Toman | 7.1.2017 o 11:54 | Karma článku: 9,89 | Prečítané:  3883x

V poslednej dobe  je verejnosť a najmä zamestnanci automobilového giganta Volkswagen Slovakia svedkom boja medzi dvomi odborovými organizáciami. Na jednej strane stojí OZ KOVO a na druhej strane tzv. Moderné odbory Volkswagen.

Situácia je viac ako zamotaná. Moderné odbory Volkswagen založil bývalý predseda Základnej organizácie OZ KOVO Volkswagen Slovakia p. Zoroslav Smolinský.  

Početné mediálne alebo interné prestrelky v tomto spore sú zaujímavé, ale asi najdôležitejšie je to, o čo vlastne v tomto spore ide? V kuloároch sa rozoberajú najmä dve možnosti. Buď ide iba o mocenský boj v silnej firme a veľmi zaujímavú odborársku kariéru. Miesto „šéfa“ odborov vo Volkswagene je iste zaujímavá pozícia, tak ako po stránke platovej, tak aj mocenskej a samotné odbory v takejto firme disponujú veľmi slušnou sumou finančných prostriedkov.  V skratke sa jedná o veľmi dobre ohodnotenú a stabilnú kariéru. 

Ďalšou z možností je, že skrátka niekomu súčasná situácia vyhovuje. Situácia v nemeckom koncerne je teraz komplikovaná. Po emisnom škandále, ktorý Volkswagen stál obrovské miliardy, táto gigantická spoločnosť siahla po reštrukturalizácii a má prepúšťať 30 000 zamestnancov.https://www.aktuality.sk/clanok/391600/volkswagen-prepusti-30-000-ludi/

A nie je asi prekvapením, že prepustení budú najmä zamestnanci v Nemecku. Naopak v Bratislave sa ráta s ďalším rozširovaním a s tým súvisiacimi investíciami. Spolu s rozširovaním, budú samozrejme potrebné aj nové stovky pracovných miest. A tu skrátka platí jednoduchá ekonomická matematika. Nemeckí zamestnanci Volkswagenu majú stále oveľa vyššie platy v porovnaní so svojimi kolegami v Bratislave.  A preto sa v tejto súvislosti v kuloárochpreberá aj možnosť, že to môže byť aj taktika z nemeckej centrály.  Fabrika v Bratislave je veľmi výkonná, má spoľahlivých zamestnancov a v porovnaní s nákladmi v Nemecku je to jednoducho najlacnejšia varianta.

A odbory, ktoré sú centrále po ruke sú veľmi žiadané. Prípadne odbory nejednotné alebo rozdrobené. Slabé odbory znamenajú menšiu šancu zasahovať do kolektívneho vyjednávania a znamenajú ušetrené peniaze pre fabriku. To, že sa jedná o obrovské milióny, netreba asi pripomínať. Zamestnancom sa napríklad vyplatia na naše pomery celkom zaujímavé odmeny a čo tam potom, že je to iba smiešnych zlomok, toho čo dostávajú ich kolegovia v Nemecku. Navyše táto taktika a snaha ovplyvňovať odbory bola žiaľ, bežnou praxou aj v samotnom Nemecku. A jednalo sa o naozaj pekné sumy. V Nemecku za uplácanie odborárov Volkswagenu dokonca padli tresty odňatia slobody.

 
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Barometer policajnej korupcie? Ako hladko kúpite drogu

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.


Už ste čítali?