Je lanovka cez Dunaj obyčajný tunel?

Autor: Oliver Toman | 5.6.2017 o 15:15 | (upravené 10.6.2017 o 21:14) Karma článku: 10,76 | Prečítané:  13893x

O koľko okradne HB Reavis Bratislavu a kto to zaplatí? Postavia bisnis a shopping centrum, neprispejú mestu nič na infraštruktúru, stratovú lanovku dajú mestu, shopping a kancelárie potom predajú a pôjdu ďalej, ako kobylky...

Takže pozrime sa na tento biznis model: HB Reavis ide stavať v zóne Nivy kancelárskych projekt, nákupné centrum a aj novú stanicu. Na druhej strane Dunaja pripravuje projekt Nové Lido s parkovacím domom. Dokopy približne 500 – 600 tis m2. Podľa zákona o poplatku za miestny rozvoj majú developeri platiť obciam za každý novopostavený meter štvorcový poplatok až do výšky 35€. Obísť to môžete tak, že podáte žiadosť o významnú investíciu, tá podľa zákona predmetom poplatku nie je. Ako teda oslobodíme od poplatku všetko čo staviame? Bingo, spojme to lanovkou! Ušetríme cca. 20 miliónov €.

A ešte niečo,  keď budeme mať v ruke osvedčenie o významnej investícii vydané vládou SR, stavebným úradom bude priamo okresný úrad v sídle kraja, ktorý vedú  nominanti Smeru, ktorí sa nezodpovedajú nikomu. Pozemky ktoré nevlastníme, môžeme vyvlastniť verejnou vyhláškou a hlavne a predovšetkým: nemusíme preukazovať SÚLAD S ÚZEMNÝM PLÁNOM v územnom a stavebnom konaní. Čo to môže znamenať? Postavia tam hocičo!

 

Projekt City Business center bol jedno z prvých biznis centier Ačkového formátu. Je známy katastrofálnou situáciou v parkovaní. Pôvodne to boli pozemky hlavného mesta, ktoré HB Reavis kúpil od mesta za veľmi výhodnú cenu 5000 SK/m2

 

Na slávnostnom otvorení Appollo Business center 3.3.2005 sa vtedajší primátor Andrej Ďurkovský rozpráva s Ivanom Chrenkom

Po 10 rokoch museli Apollo zatvoriť, na niektorých miestach bola stavba preťažená o 250% nad povolený limit. Statik Tomčáni sa postavil pred súd po tom, čo sa zrútila stavba Trinity kde spracoval statický posudok a problémy sa objavili aj u iných stavieb.

Z Ivana Chrenka sa stal podľa časopisu Forbes prvý slovenský dolárový miliardár, zatiaľ čo Ďurkovský skončil na smetisku dejím ako najhorší primátor v histórii Bratislavy....

Viete o tom, že Aupark Tower mali byť pôvodne garáže? Aupark bol už postavený, vedľajší pozemok patril mestu a HB Reavis prišiel so zámerom výstavby parkovacieho domu, aby im mesto pozemok predalo. Po tom ako pozemok kúpili prišli so zámerom postaviť tam 22 podlažnú budovu. Odvtedy je táto veža neoddelitelnou súčasťou panorámy Bratislavy. http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/vystavba/aupark-tower-bude-mat-napokon-22-poschodi.html?page_id=5708

 

Apropos Lanovka v meste, jeden príklad za všetky od našich západných susedov. HB Reavis hovorí že lanovka bude súčasť MHD, bude sa dať ňou jazdiť na lístok kúpený v automate alebo SMS. Tak to je aj v Ústí nad Labem, lanovku postavili z eurofondov , počet cestujúcich po prvotnom nadšení klesal, prevádzka je stratová a musí ju dotovať mesto. A to má trať dĺžku niekoľko sto metrov a v Bratislave to má mať niekoľko kilometrov! http://usti.idnes.cz/kritika-lanovky-na-vetrusi-v-usti-nad-labem-fkq-/usti-zpravy.aspx?c=A140707_2080065_usti-zpravy_alh

Preto keď skončila udržateľnosť projektu, nechcelo ju ďalej prevádzkovať ani mesto ani kraj. Za 6 rokov prevádzky sa pokazila vyše 74 krát a boli obdobia keď viac nepremávala ako premávala. http://usti.idnes.cz/neni-jasne-co-dal-s-lanovkou-na-vetrusi-dy0-/usti-zpravy.aspx?c=A160818_2267161_usti-zpravy_vac2

 

Takto sa robí prvá miliarda, vážení. Prvá je najťažšia, tie ďalšie už idú ľahko. To ako bude Bratislava vyzerať môže byť HB Reavis aj pánovi Chrenkovi jedno. Firma svoje projekty zväčša predá investičným fondom a ide ďalej. Pán Chrenko býva v Mariánke a doprava na mu môže byť ukradnutá, on lieta vrtuľníkom.

Tak si to zhrňme, mesto príde o 20 mil € za ktoré by mohlo postaviť dopravnú infraštruktúru, dostane lanovku, ktorá dopravu nerieši, a bude musieť dotovať jej prevádzku, keď jej skončí životnosť bude mesto musieť financovať jej obnovu alebo demontáž. Mesto tiež stratí kontrolu nad výstavbou, investor v oboch zónach postaví čo bude chcieť bez ohľadu na územný plán, povolenie dostane od okresného úradu  v sídle kraja, kde sú politickí nominanti, ktorí sa na rozdiel od volených starostov, primátora a poslancov nikomu nezodpovedajú. HB Reavis potom tie nehnuteľnosti so ziskom predá, a o ďalší stav sa už zaujímať nebude (CBC, Apollo, Aupark tower), a pán Chrenko čoskoro oslávi ďalšiu miliardu a bude sa na nás usmievať zhora z vrtuľníka. Privatizácia ziskov a socializácia strát ako vyšitá.

ADMIN ma požiadal aby som nakoniec blogu doplnil vyjadrenie spoločnosti HB Reavis, činím tak:

1. HB Reavis už vynakladá a plánuje vynaložiť na obnovu technickej a dopravnej infraštruktúry v okolí stanice celkovo 24 miliónov eur

2. Stavebné povolenie na Stanicu Nivy bolo udelené v roku 2016, takže poplatok za rozvoj sa na ňu nevzťahuje. Napriek tomu HB Reavisprispeje na obnovu infraštruktúry v okolí stanice sumou približne 24 miliónov, navyše poskytne mestu na vlastné náklady vybudovanie nadzemky. 3. Štatút významnej investície má slúžiť na zrýchlenie administratívnych procesov  
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Matovičova reforma: Koľko pridá zamestnancovci a vezme živnostníkovi?

A ako sa predraží prenájom či predaj bytu? Pozrite si prepočty.

Dobré ráno

Dobré ráno: Kolúznu väzbu treba zmeniť

Väzba nenahrádza trest. Má byť humánna.

Komentár Ondreja Podstupku

Ako dlho sa dá opakovať tá istá chyba?

Tentoraz to určite bude iné. No určite.


Už ste čítali?